آموزش بستن کمربند ایمنی هارنس

نحوه بستن کمربند ایمنی هارنس

کمربند ایمنی هارنس یک ابزار برای جلوگیری از سقوط کاربر می باشد که با تقسیم کردن وزن در تمام بدن به صورت یکسان از سقوط کاربر در ارتفاع جلوگیری می کند. بهتر است هارنس مورد نظر خود را با کیفیت بیشتری انتخاب کنید زیرا کیفیت هارنس ایمنی منتخب برای حفظ جان و سلامتی کاربر بسیار مهم می باشد. بعد از تهیه هارنس ایمنی باید نحوه بستن آن را آموزش ببینید. در صورت اشتباه بستن هارنس ایمنی عواقب جبران نا پذیری ممکن است رخ دهد. در ادامه ما بصورت جز به جز روش بستن کمربند ایمنی را بیان کرده ایم.

1.سگک های روی هارنس را شل کنید: در قدم اول لازم است که سگک آن را کمی شل کنید. برای انجام این کار می توانید ابتدا از سگک کمر و سپس از پا شروع کنید.

2.تنظیم اندازه ی کمربند: در مرحله ی بعدی لازم است که اندازه ی هارنس را در بلندترین حالت خود بگذارید.

3.چک کردن پیچ و خم: سپس بعد از باز کردن به صورت کامل هارنس لازم است که پیچ و خم این کمربند را به آرامی باز کنید و از صاف بودن آن اطمینان پیدا کنید.

4.پوشیدن هارنس: ابتدا از سمت پاها هارنس را بالا کشیده و سپس قسمت بالایی آن را از بازو خود رد کرده، و دقت کنید که در حین پوشیدن هارنس صاف باشد.

روش صحیح پوشیدن هارنس ایمنی

5.محکم کردن سگک سینه: هارنس ایمنی دارای سگ سگک ایمن در قسمت سینه ی کاربر می باشد در این مرحله لازم است که گیره ی سینه را محکم ببندید.

6.مجکم کردن سگک پا: این مرحله را به خوبی انجام دهید زیرا بستن حلقه های پا باید به گونه ای باشد که نه آنقدر شل باشد که خطر آفرین شود. نه آنقدر سفت باشد که موجب کندی شما در حرکت شود. به طور کلی دست کاربر باید بین باسن کاربر و بند قرار گیرد.

نحوه صحیح بستن کمربند هارنس

 

7.بررسی حالت کلی کمربند: بعد از انجام تمام این مراحل وقت آن رسیده است که مراحل انجام شده را برای بار دوم چک کنید. شما باید از محکم بودن گیره ها، تسمه ها و دسته کمربند مطمئن شده و بند انتهای آن را چک کنید تا بیرون زدگی نداشته باشد.

نکته: در هر نقطه ای از کار که بودید هر جا احساس خطر کردید می توانید کار را متوقف کرده و هر موقع حس بهتری داشتید آن را انجام دهید. کار در ارتفاع جزو کارهایی می باشد که نیازمند اعتماد به نفس و آرامش می باشد.

باید از خم شدن و تکان خوردن گرومت ها اطمینان حاصل کرده و به صورت صحیح در تار قرار دهید. در صورتی که از وضعیت تجهیزات ایمنی خود مطمئن نیستید، مهار را نپوشید. در هر قسمت از محصول اگر دچار مشکل شدید بهتر است که از پوشیدن آن جلوگیری کنید زیرا کنترل کردن مهار یک کار تخصصی بوده و نیاز به تخصص دارد.

ویدیوی پایین به خوبی نشانگر تمام توضیحات داده شده برای بستن کمربند ایمنی می باشد. اگر تا حالا متوجه نشده اید که چگونه هارنس خود را متصل کنید با دیدن ویدیو پایین متوجه خواهید شد.

 

یک نکنه ی مهم را به یاد داشته باشید که هنگام  کار در ارتفاع بیشتر از 1/5 متر باید دو قلاب در بالای سر خود به یک جایگاهی متصل نمایید.

چک کردن هارنس برای اطمینان از سلامت آن

قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید: ممکن است ماندن هارنس ایمنی زیر نور خورشید باعث پوسیدگی یا خرابی آن شود. برای همین لازم است که بعد از استفاده از آن این کمربند ایمنی را در نقطه ای دور از نور خورشید قرار دهید.

دسته کثیف: دقت کنید که اگر کمربند ایمنی شما دچار کثیفی شد. آن را شسته و زیر نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. انداختن دسته در خشک کن باعث بروز مشکلات در دستگاه خشک کن و حتی هارنس می شود.

تضمین سلامت: برای آنکه از سلامت هارنس خود مطمئن شوید لازم است که ابتدا آن را به یک شرکت معتبر بازرسی نشان دهید. اگر تسمه ایمنی در بازرسی نشان دهد که دیگر ایمنی اولیه را ندارد نیاز است که آن را تعویض کنید

کنترل قبل و بعد از صعود: یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهید کنترل کردن هارنس ایمنی قبل و بعد از صعود است زیرا بعد از هر بار صعود دیگر هارنس ایمنی کیفیت لازم را نخواهد داشت.

تغییر رنگ هارنس: در صورتی که هارنس ایمنی شما دچار تغییر رنگ شده باشد نیاز است که آن را کنار گذاشته و از هارنس جدیدتری استفاده کنید. زیرا هارنس شما توسط آفتاب آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نمی باشد.

قرار دادن در جای خشک: اگر این تسمه ی ایمنی را در جای خشک نگهداری نکنید باعث آسیب دیدن آن شده و غیر قابل استفاده می شود، زیرا رطوبت می تواند به هارنس ایمنی کاربر آسیب برساند. سعی کنید از قرار دادن این هارنس ایمنی در موقعیت مرطوب خودداری کنید.

ساختار هارنس ایمنی

تسمه های ایمنی یکی از اجزای تشکیل دهنده ی سیستم ایمنی می باشد که در صنایع گوناگون بسیار مورد استفاده قرار گرفته از این کمربند در کوهنوردی، رنگ کاری نمای ساختمان، کارگران و …. استفاده می شود.

راهنمای اجزای هارنس ایمنی

تسمه ها: تسمه های زنجیری هستند که در صورت سقوط وزن را به صورت یکسان در بدن پخش می کنند. این مواد با کیفیت و با دوام از پلی استر و نایلون تولید می شوند.

سگک: برای متصل کردن تسمه ها معمولا به یک سگک نیاز دارید، سگک ها دارای دو نوع می باشند که با نام سگک زبان و سگک سریع شناخته می شوند. سگک های زبان دارای بند هستند و برای استفاده از آن ها لازم است که آن ها را در یک زنجیر فلزی سفت و محکم تنظیم نمایید. سگک های سریع بدون هیچ سختی در کمترین زمان متصل می شوند و به صورت گیره ای هستند و کاربر می تواند با یک دست نیز آن را متصل کند.

حلقه ی d شکل: این حلقه ها باعث متصل شدن مهار ایمنی به طناب نجات می شوند و بنا به شکل ظاهری که دارند به آن حلقه ی d شکل نیز می گویند. معمولا جنس این حلقه ها از فولاد و آلومینیوم می باشد. حلقه ی d شکل در پشت کمر یا کناره حلقه مهار قرار می گیرد.

طناب: طناب ها قابلیت کشنده دارند برای اینکه در هنگام سقوط بتوانند مانع از آسیب دیدن کاربر شوند. این طناب به حلقه های پشت کمر کاربران متصل می شود.

بالشتک: از بالشتک ها معمولا برای راحتی پاهای کاربر و سرشانه استفاده می شود که علاوه بر این در بعضی از بالشتک ها به تنفس پذیر بودن آن ها ضد تعریق نیز می باشند.

جمع بندی: برای اینکه از کیفیت کمربند ایمنی خود مطمئن شوید بهتر است که برای خرید هارنس مورد نیاز خود از کیفیت آن مطمئن شوید تا در صورت استفاده با اطمینان خاطر از آن استفاده نمایید. پناهی سیفتی دارای هارنس ایمنی با کیفیت می باشد. بعد از یکبار خرید مشتری دائمی ما شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *